Now Playing Tracks

El Quadern a Menorca: Engrescar-se en el viatge

Tot va començar pels volts de mitjans de gener, quan a la web de descomptes Groupalia, en Francesc va veure una oferta que no podíem deixar escapar!

La oferta consistia en 3 nits d’allotjament a un apartament al complex Vista Blanes proper a Ciutadella (a dos quilòmetres), piscina i una cala a 200 metres. Tot això per 24€ per persona!!

La veritat és que no ho vam dubtar gaire. No és difícil de calcular, però vamos, que per 16€/nit a un apartament, per molt malament que resultés… era una ganga!

La oferta es podia fer vàlida tot el mes de maig i juny (excepte Sant Joan, en que són les festes). Així que vam estar mirant vols que també ens sortíssim bé de preu (no calia estalviar en l’allotjament i després pagar una fortuna per l’avió!) i que fossin en una bona època.

Com que la compra de l’avió la faríem amb més de quatre mesos d’antelació, la majoria de possibilitats estaven bé de preu, així que al final vam decidir agafar un cap de setmana “llarg”. Sortiríem de l’aeroport de Barcelona un divendres al matí i tornaríem un dilluns a la tarda, per tal d’aprofitar bé els quatre dies de les tres nits d’hotel.

Un cop adquirit el val descompte ens vam posar en contacte amb la central de reserves per fer-los saber la data desitjada.
La veritat és que Groupalia va trigar uns dies en confirmar-nos-ho, però si no recordo malament no va arribar a la setmana, per la qual cosa l’avió no havia pujat gaire de preu.

Un cop confirmades les dates d’allotjament a l’apartament (que vam decidir que fos a principis de juny), vam confirmar l’avió.

A finals de gener vam reservar els vols amb Vueling: Barcelona- Maó a les 6.45 d’un divendres, i tornada (Maó-Barcelona) a les 17.05 un dilluns. Els quatre bitllets (anada i tornada els dos) ens van sortir per 84,84€ (tot inclòs).
La veritat és que jo crec que és una ganga!!!!

Ja només quedava una cosa pendent: llogar un cotxe per moure’ns per la illa.
Vaig estar comparant preus, modificant dies de lloguer… però em vaig decantar per Avis.

Junt amb Vueling, a Avis, els “propietaris” d’un Carnet Jove, tenim descompte.
Per si no ho sabeu i ho voleu aprofitar, a Vueling, quan feu una compra d’un bitllet d’anada i tornada, us rebaixen fins a 5€ per trajecte. De fet, si aneu a vueling.com/carnetjove i introduïu el vostre DNI, accedireu directament a la compra dels tiquets amb els descomptes ja aplicats. Això sí, potser no disposareu de dates assenyalades com ponts, festes o mesos d’estiu.

Bé, doncs a Avis, si feu una consulta per llogar un cotxe per internet, podeu introduir un codi promocional (que trobareu a la pàgina del Carnet Jove) i us sortirà el descompte ja aplicat a la vostra cerca.

Tot i així vaig voler trucar a Avis, i vet aquí que pel fet de reservar un cotxe amb tanta antelació, em van oferir un preu més ajustat encara. Però no tot es queda aquí. Vaig consultar-ho amb el Francesc, i un parell de dies després, quan ens vam decidir a reservar-ho, vaig tornar a trucar amb la referència de la oferta que ells mateixos m’havien explicat, i em van dir que aquella ja no estava, però me’n van oferir una de millor, així que… en aquest cas, esperar ens va anar molt bé.

Així doncs, vam llogar un cotxe a través d’Avis, per a quatre dies (un petit), amb assegurança a tot risc i franquícia de 500€, quilometratge il•limitat, per 83€! Amb la possibilitat de poder cancel•lar la reserva fins un minut abans d’agafar el cotxe, i pagant-lo allà.

Tot anava rodat! Només feia falta que arribés la data i gaudir el camí fins aleshores!

Quan ja ho donàvem tot per lligat i ben cordat, cap al maig, vaig rebre un mail de Vueling. M’informaven que per havien canviat la nostra reserva. El vol d’anada passava a ser a les 11.25. (Els vols a Menorca s’estimen en 50 minuts, tot i que el vol en sí mateix dura poc més de mitja hora).
Això per a nosaltres suposava perdre tot el matí de divendres. Sí, d’acord, arribar a la illa a les 7.35 del matí potser no calia, però tampoc a quarts d’una!
Així que “ni corta ni perezosa” vaig enviar un mail a la companyia, perquè vaig veure que hi havia un vol a les 8.35. Els vaig demanar, molt correctament, que no entenia per què tenint un vol a quarts de set del matí ens havien passat directament al de les onze i no pas al de les vuit!
I no van trigar ni dos dies en dir-me que no patís, que ja m’havien canviat el vol a les 8.35.
Així que… contenta com un gínjol! Així no perdríem el matí!
Si es que… “quien no llora no mama”. Y tots els canvis per 0€

Ja tornàvem a tenir-ho tot preparat, a un mes i mig del viatge i….
… a finals de maig tornem a tenir notícies de l’aerolínia groga.
En aquest cas es tractava d’un correu informatiu sobre canvis en les taxes aeroportuàries decretades per l’Estat. Ens avisaven que quan el “Proyecto de Ley de Presupuestos Generales del Estado de 2012” patís modificacions, hauríem d’abonar la diferència de les noves quantitats establertes d’aquells vols ja comprats però no encara efectuats.
(Bé, no sé si ha quedat clar).
La qüestió és que per sort, va arribar el dia de fer el viatge, i hem tornat, i no hem tornat a rebre cap mail, ni ningú ens ha reclamat res, així que no vam haver de pagar cap taxa. Suposo que encara no el deuen haver aprovat.

Bé, un parell d’avisos pel camí, però, el dia d’enlairar tot continuava com al principi: 48€ per tres dies d’allotjament en apartament per dues persones, 85€ d’avió i 83€ de cotxe. A això hi afegirem la benzina, la compra al supermercat i algun dinar. De moment portem 216€ la parella.